Światła dzienne

Forum dla użytkowników Renault Scenic

Re: Światła dzienne

Postautor: nocad » 06 maja 2012, 21:55

a jednak nie bez przesady :)
Zastrzegam sobie prawo do zmiany zdania w dowolnej chwili, wyrażona opinia jest aktualna tylko w chwili jej pisania.
Awatar użytkownika
nocad
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 447
Rejestracja: 07 lutego 2012, 22:32
Marka: Renault
Model: SC II, 1.9dci, Kangoo II 1.5dci, Traffic 2.0dci
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2004
Województwo: wielkopolskie
Miejscowość: Ostrzeszów

Re: Światła dzienne

Postautor: dworzec » 06 maja 2012, 22:09

ja już wymieniałem moje ledy 4 czy 5 razy... i kolega cały czas mi mówił co bym podłączył tak lampy, żeby podczas rozruchu silnika się nie paliły (inaczej podłączyć lub przekaźnik czasowy). Nie posłuchałem się... i po raz kolejny padła mi lampa :/
Obrazek

pozdrawiam
Awatar użytkownika
dworzec
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 348
Rejestracja: 08 lutego 2012, 23:28
Marka: Renault
Model: Grand Scenic II 1.9dci 120 KM `04, Thalia 1.4 `04
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2004
Województwo: śląskie
Miejscowość: Zabrze

Re: Światła dzienne

Postautor: wacio1967 » 06 maja 2012, 22:24

Całkowicie przez przypadek do tego doszedłem. A szkoda mi tych lamp, bo świeżo założone.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
wacio1967
Mechanik
Mechanik
 
Posty: 2553
Rejestracja: 08 lutego 2012, 13:21
Marka: Renault
Model: SCENIC CONQUEST 1,9 dCi 130 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2007
Województwo: śląskie
Miejscowość: Tychy

Re: Światła dzienne

Postautor: gRRuby » 06 maja 2012, 22:42

Przekaźnik opóźniający b. często jest stosowany przy dlr.
Niestety nie wyeliminuje do końca problemu. Nie jest to miejsce na wykład o zasilaniu diod LED. W dużym skrócie diody led muszą być zasilane stałym prądem. Przy diodach mocy, stosowanych w dlr, biorąc pod uwagę trudne warunki i duże zmiany temperatury w jakich pracują, powinno być stosowane porządne, stabilne źródło prądowe. W tanich lampach jego rolę pełni jedynie rezystor. Nie zapewnia to wystarczającej kompensacji termiczne i stabilizacji prądowej. Diody są czułe na zmiany prądu, a te bardzo zależą o napięcia. Niestabilność prądowa prowadzi do drastycznego skrócenia żywotności diod LED.
Oczywiście najbardziej zmienia się napięcie podczas uruchamiania auta, ale nie tylko. Gdy auto jest uruchomione napięcie w instalacji ciągle się waha.
Najlepsze (najbardziej wydajne) i najdroższe są układy zasilania impulsowego, ale takich raczej się nie spotka w tanich lampach.
Inna kwestia to jakość diod.
Obrazek

Dziwne bo u mnie to działa... :-)
Awatar użytkownika
gRRuby
Admin
Admin
 
Posty: 1164
Rejestracja: 07 lutego 2012, 12:57
Marka: Renault
Model: Scenic II 1.9 dCi 120KM
Silnik: 1.9 dCi (JM0G, JM12, JM1G, JM2C)│ 1870│120 │ 2003.06 -
Rok produkcji: 2005
Województwo: mazowieckie
Miejscowość: Vava

Re: Światła dzienne

Postautor: wacio1967 » 06 maja 2012, 22:53

Ja w tej chwili mam tak podłączone.

Obrazek

Wszystko dzisiaj przemierzyłem, oprócz PEH I PEM. Nigdzie nie znalazłem zasilanie, które pojawia się o odpaleniu silnika. wszystko co znalazłem to po zapłonie.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
wacio1967
Mechanik
Mechanik
 
Posty: 2553
Rejestracja: 08 lutego 2012, 13:21
Marka: Renault
Model: SCENIC CONQUEST 1,9 dCi 130 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2007
Województwo: śląskie
Miejscowość: Tychy

Re: Światła dzienne

Postautor: marcin82 » 07 maja 2012, 09:07

Mam tak samo podłączone i mam ten sam problem, po pewnym czasie diody nadają się do wyrzucenia. Wyczytałem na forum ze ledy można podłączyć pod bezpiecznik skrzyni automatycznej. Moje pytanie jest: czy będzie ten sam problem czy będzie jakaś różnica?, co myślicie o zastosowani regulatora napięcia, czy rozwiązanie to pomoże?
marcin82
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 27
Rejestracja: 07 marca 2012, 11:18
Marka: Renault
Model: scenicII 1.9dci120
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2004
Województwo: świętokrzyskie
Miejscowość: Kielce

Re: Światła dzienne

Postautor: luis.83 » 07 maja 2012, 10:13

Ja mam podłączone pod bezpiecznik skrzyni automatycznej, wg manuala ze starego forum i nie pali mi ledów, nie przygasają podczas rozruchu.
Może warto spróbować podłączyć je pod ten bezpiecznik i zobaczyć czy będzie lepiej, może tam nie ma takich spadków napięcia :?:
Wiele roboty nie ma.
Obrazek
Awatar użytkownika
luis.83
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 320
Rejestracja: 08 lutego 2012, 08:06
Marka: Renault
Model: SCII 1,9 DCI 130 KM FAP 2005r
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: lubelskie
Miejscowość: Nowiny/Zamość

Re: Światła dzienne

Postautor: nocad » 07 maja 2012, 12:58

Wacio sprawdź czy w tym miejscu masz (+) po zapłonie.
Obrazek
Zastrzegam sobie prawo do zmiany zdania w dowolnej chwili, wyrażona opinia jest aktualna tylko w chwili jej pisania.
Awatar użytkownika
nocad
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 447
Rejestracja: 07 lutego 2012, 22:32
Marka: Renault
Model: SC II, 1.9dci, Kangoo II 1.5dci, Traffic 2.0dci
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2004
Województwo: wielkopolskie
Miejscowość: Ostrzeszów

Re: Światła dzienne

Postautor: wacio1967 » 07 maja 2012, 20:22

Plusy po zapłonie to są wszędzie. Ja szukam plus po odpaleniu auta. Dzisiaj sprawdziłem radio, zapalniczkę i deskę. Wszędzie jest plus po zapłonie i w czasie rozruchu jest spadek napięcia. Jutro sprawdzę panel ogrzewania. Tam przy odpalaniu wszystko gaśnie, więc jest szansa.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
wacio1967
Mechanik
Mechanik
 
Posty: 2553
Rejestracja: 08 lutego 2012, 13:21
Marka: Renault
Model: SCENIC CONQUEST 1,9 dCi 130 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2007
Województwo: śląskie
Miejscowość: Tychy

Re: Światła dzienne

Postautor: gRRuby » 07 maja 2012, 22:19

Daj przekaźnik zwłoczny i tyle. Zasilanie po odpaleniu silnika pojawia się w module wnętrza. Ciężko by było się pod to podłączyć.
Obrazek

Dziwne bo u mnie to działa... :-)
Awatar użytkownika
gRRuby
Admin
Admin
 
Posty: 1164
Rejestracja: 07 lutego 2012, 12:57
Marka: Renault
Model: Scenic II 1.9 dCi 120KM
Silnik: 1.9 dCi (JM0G, JM12, JM1G, JM2C)│ 1870│120 │ 2003.06 -
Rok produkcji: 2005
Województwo: mazowieckie
Miejscowość: Vava

Re: Światła dzienne

Postautor: wacio1967 » 07 maja 2012, 22:51

A czy te zasilanie przypadkiem nie leci na panel ogrzewania? W czasie odpalania tylko panel gaśnie i dmuchawa przerywa pracę.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
wacio1967
Mechanik
Mechanik
 
Posty: 2553
Rejestracja: 08 lutego 2012, 13:21
Marka: Renault
Model: SCENIC CONQUEST 1,9 dCi 130 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2007
Województwo: śląskie
Miejscowość: Tychy

Re: Światła dzienne

Postautor: gRRuby » 08 maja 2012, 09:01

Napięcie +12V, którym można zasilić dlr-y to nie to samo co cyfrowy sygnał sterowania klimatyzacją.
Obrazek

Dziwne bo u mnie to działa... :-)
Awatar użytkownika
gRRuby
Admin
Admin
 
Posty: 1164
Rejestracja: 07 lutego 2012, 12:57
Marka: Renault
Model: Scenic II 1.9 dCi 120KM
Silnik: 1.9 dCi (JM0G, JM12, JM1G, JM2C)│ 1870│120 │ 2003.06 -
Rok produkcji: 2005
Województwo: mazowieckie
Miejscowość: Vava

Re: Światła dzienne

Postautor: marcin82 » 08 maja 2012, 11:45

A czy jest różnica pomiędzy lampami z wbudowanym układem sterowania, a lampami z zewnętrznym? Czy lampy zewnętrznym układem nie są lepsze ze względu na łatwiejsze odprowadzanie ciepła?
marcin82
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 27
Rejestracja: 07 marca 2012, 11:18
Marka: Renault
Model: scenicII 1.9dci120
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2004
Województwo: świętokrzyskie
Miejscowość: Kielce

Re: Światła dzienne

Postautor: mrarek » 08 maja 2012, 11:58

ja mam lampy wąskie, długie z mocnym LEDami, bez przekaźników i wkurzających rzeczy... nie zagłuszają radia, CB, nie ma problemów z podłączeniem, miganiem.. da się :?: DA

:D
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
mrarek
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 5414
Rejestracja: 07 lutego 2012, 10:28
Marka: Renault
Model: SCII PhI 1,5 dCi 101 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Pjekary Ślůnske

Re: Światła dzienne

Postautor: gRRuby » 08 maja 2012, 13:39

marcin82 pisze:A czy jest różnica pomiędzy lampami z wbudowanym układem sterowania, a lampami z zewnętrznym? Czy lampy zewnętrznym układem nie są lepsze ze względu na łatwiejsze odprowadzanie ciepła?

Diody LED grzeją się bardziej niż sterownik. Najbardziej wydajne sterowniki impulsowe prawie w ogóle się nie grzeją.
Dobre, led-owe światła dlr mają porządny radiator. W wielu tanich światłach jest zwykły kawałek blaszki aluminiowej, a np w DayLigt 4 cała obudowa jest odlewana ze stopu aluminium i lakierowana piecowo na czarno. To kolosalna różnica. Najlepsze diody bez dobrego odprowadzania ciepła padną b. szybko.
Nie żebym jakoś gloryfikował Philips-a, ale jest naprawdę świetnie zrobiony. Podłączenie jest jest dziecinnie proste, żadnego grzebania w skrzynkach. Sterownik wykrywa moment uruchomienia silnika reagując na nagły spadek napięcia przy rozruchu. Świetne rozwiązanie. Diody zapalają się z lekką zwłoką, aby uniknąć skoków napięcia.

Obrazek

Jedyne do czego można się przyczepić w DayLight to brak złączek przy samych lampach. Przy zdejmowaniu zderzaka trzeba wywlekać kabelki, ale przy okazji założę złączki spuerseal.
Obrazek

Dziwne bo u mnie to działa... :-)
Awatar użytkownika
gRRuby
Admin
Admin
 
Posty: 1164
Rejestracja: 07 lutego 2012, 12:57
Marka: Renault
Model: Scenic II 1.9 dCi 120KM
Silnik: 1.9 dCi (JM0G, JM12, JM1G, JM2C)│ 1870│120 │ 2003.06 -
Rok produkcji: 2005
Województwo: mazowieckie
Miejscowość: Vava

PoprzedniaNastępna

Wróć do Renault Scenic

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

x
Kto jest online

W skrzynce odbiorczej masz nową wiadomość.

Moje konto

x